Sommerferie

posted in: Nyheder | 0

Her er lidt billeder fra en dejlig uge i sommerhus og dagene efter. Billedet herunder er fra 3. juli.

(klik på billedet for at se det i den originale størrelse)

30. juni

1. dag i sommerhuset ved Bønnerup Strand på Djursland. Jeg havde inviteret min søster og svoger til at komme forbi og overnatte, da de alligevel var i området, så det blev rigtig hyggeligt. De var ankommet til sommerhuset, da vi kom og havde købt nye kartofler, jordbær og grøntsager med. Vi havde sørget for resten og efter aftensmaden, gik vi til stranden, hvor pigerne fik den første dukkert.

1. juli

En rigtig dase dag med strandture og hygge.

2. juli

Det blev til flere strandture. Bl.a. også en tur lidt længere østpå til Gjerrild Nordstrand. Det trak op til uvejr, men vi slap fri.

3. juli

Mens pigerne var ved stranden, tog jeg en tur lidt sydøst på. Nede ved Jernhatten – et fantastisk udsigtspunkt i Nationalparken Mols Bjerge. Jeg fik taget billeder af bl.a. pimpinelle/timian køllesværmer og storplettet perlesommerfugl.

4. juli

Solen lavede en sjov halo så naboens grantræ nærmest kom til at ligne et juletræ. Min kone og jeg havde bryllupsdag, men da vi jo var på ferie, gik tiden blandt andet med at være i Kattegatcentret i Grenå. Vi fik dog nogle gode bøffer med nye kartofler til aften, for at fejre dagen lidt.

5. juli

Der var et rigtig dejligt vejr. Pigerne var ved stranden og jeg dasede. Om eftermiddagen tog vi til Kalø Slotsruin og på vejen hjem igennem Mols Bjerge, gjorde vi holdt for at kigge efter sommerfugle. Der var nogle få skovrandøje, men de ville helst flyve. Derimod var der rigtig mange fluer, så det nærmest var ubehageligt at bevæge sig rundt. Vi skyndte os tilbage til bilen og kørte hjem. Billederne af stenene, som henholdsvis ligner et hjerte og en dinosaurus, har Alberte taget. Hun har øjnene med sig.

6. juli

Sidste hele dag i sommerhuset. Det regnede en del midt på dagen, men vi var ligeglade, for vi var taget i Randers Regnskov.

7. juli

Hjemme igen efter en dejlig uge i sommerhus på Djursland.

8. juli

Min yngste datter og jeg gik en tur fra Lille Salby til Lellinge og tilbage igen.

Billeder fra dagbogen siden sidst