Weekendtur

posted in: Nyheder | 0

Ovenpå et par dage i sengen med snot, var det rigtig dejligt at komme på tur.

Fruen og jeg tog på en kærestetur til Sønderjylland.
Vi havde i sommer besluttet, at vi ville tilbage til Sønderjylland (hvor vi holdt vores sommerferie) uden ungerne.
Udgangspunktet blev en lækker lejlighed i Rinkenæs med spa og super udsigt.

Eftersom vi først havde lejligheden til rådighed fra kl. 15.00, tog vi til Flensburg for at spise frokost.
Vejret var jo “strålende” – som i næsten konstant regnvejr, så det blev kun til et par enkelte skud med kameraet. Til gengæld hyggede vi os med at ose i forretninger og formåede slet ikke at købe noget 🙂 Selv på vejen tilbage til Danmark, hvor vi lige stoppede ved en grænseshop, købte vi kun lidt, fordi vi ville køre forbi igen søndag formiddag – det skulle så vise sig at blive en billig omgang, for de havde slet ikke åbent søndag eller åbnede først kl. 11.00.

Efter indlogering i lejligheden kørte vi til Sønderborg for at spise på en italiensk restaurant, vi havde fået anbefalet. Det var absolut besøget værd.
På vejen tilbage kom vi forbi Dybbøl Mølle, mens solen skabte en dejlig aftenhimmel.

Da morgenmaden søndag var indtaget, kørte vi en tur til Ribe, for at se domkirken og få lidt frokost. Vejret var lidt omskifteligt, men jeg fik da taget en del billeder.

Ingen af os havde nogensinde været på Rømø, så vi besluttede lige at smutte en tur forbi der også. Det er helt sikkert et sted, der skal besøges igen, under lidt bedre vejrforhold og med bedre tid. En kort tur på stranden blev det da til, inden vi vendte snuden hjemad.

Lidt billeder fra turen

(Hvis du vil se billederne i originalstørrelse, så klik på et billede).
(Du kan dernæst bruge piletasterne til at bladre imellem billederne).