Fyn

posted in: Nyheder | 0

Fruen og jeg var på en tur til Fyn i weekenden. Jeg havde foræret hende en smartbox i fødselsdagsgave, som vi valgte at indløse på Gl. Brydegaard på Sydfyn.

På vej til hotellet kørte vi et smut til Tåsinge og Valdemar Slot, hvor vi havde boet, da vi var på en lille bryllupsrejse i 1998. Det passede også lige med, at vi kunne få frokost der 🙂

Næste stop var ved Fåborg Miniby, som vi ved et tilfælde opdagede på vej igennem Fåborg. Minibyen var noget mindre end den i Køge, men også en del yngre. Desværre havde der været hærværk, så bl.a. et hus var helt smadret.

Vel ankommet til Gl. Brydegaard, gik vi en tur ned til Feddet. Efterfølgende tog vi bilen til Helnæs, da der var et par timer, til vi skulle spise.

Ved Helnæs var der en del kite-surfere og et par surfere, som udnyttede den gode vind. Efter et lille foto-stop, kørte vi til Helnæs Fyr og dernæst tilbage til hotellet, hvor vi fik os en dejlig middag.

Efter maden kørte vi en tur til Agernæs Havn, for at se solnedgangen. Den blev ikke så flot, som den nogle gange er, men forholdsvis dramatisk i stedet.

Søndag chekkede vi ud efter en god morgenmad.
Vi besluttede os til at køre en tur til Helnæs igen og denne gang ned til stranden ved overdrevet. En lille video derfra kan ses via dette link.

Hotellet var absolut anbefalelsesværdigt – dejlige omgivelser og lækker mad.

Så gik turen til Middelfart, Bogense og Kerteminde – dog med et lille pitstop ved Fjelsted Skov Kro, for at spise frokost.

Efter en god is i Kerteminde kørte vi til broen. Lidt billeder af broen fra henholdsvis Nyborg- og Korsør-siden, blev det også til 🙂

På trods af det lidt ustadige vejr, var vi heldige at være i tørvejr, når vi var ude at gå. Til gengæld kom der nogle ordentlige byger på nogle af bilturene. Det så temmelig truende ud til tider, hvilket en del af billederne også afspejler.

Charmerende byer vi besøgte. De minder meget om hinanden, men Kerteminde var den, jeg syntes bedst om.

Alt i alt en rigtig dejlig kærestetur, som vi skal have nogle flere af!

(Hvis du vil se billederne i originalstørrelse, så klik på et billede).
(Du kan dernæst bruge piletasterne til at bladre imellem billederne).