Weekendtur med broer og huse

udgivet i: Nyheder | 0
31. juli er fruens og min forlovelsesdag.
I år blev det til 30 år, så vi tog på en lille weekendtur til Fyn og Jylland.

Første stop var hos min modelbil-pusher, som havde 3 års fødselsdag med sin butik, for at hente nogle bestilte biler.
Der var tændt op i grillen, så vi fik også lige en pølse med brød 🙂

Vi havde egentlig tænkt os at blive på Fyn, men det var ikke nemt at finde spontan overnatning, så det blev i stedet Fredericia.
Vi kørte dog først lidt rundt i det sydlige Fyn og nød landskabet.
Vejret var strålende – læs byger, så vi gjorde kun holdt for at få lidt mad.

Efter indlogering på hotellet, tog vi en tur til Vejle.
Jeg har længe villet se både Bølgen og Fjordenhus lidt tættere på, så det kunne vi lige nå inden aftensmaden på Hotellet.
Spændende byggerier.
Ved Fjordenhus stødte vi på en vagt, som fortalte om huset og en masse detaljer, som vi ellers ikke ville have vist.

Søndag spiste vi morgenmad på hotellet og checkede ud, hvorefter vi kørte til Snoghøj og kiggede på den gamle og den nye Lillebæltsbro.

I Assens havde vi set, at de havde en miniby, men da vi var der, regnede det, så vi droppede besøget.
Da vi nu var havnet i Fredericia i stedet, googlede jeg lidt og fandt ud af, at Fredericia også havde en miniby, så der tog vi til.
Fredericia Miniby er større end både Køge og Fåborg minibyer og dækker et meget større areal, men en del af husene var også i noget dårligere stand.
De havde en guide, som fortalte rigtig mange detaljer og da nogle af husene fra 1849 stadigvæk findes i Fredericia by, valgte vi at tage der til.

Efter en lille byvandring, købte vi noget frokost og fandt et sted ved vandet, hvor vi kunne spise maden.

På turen hjem kørte vi rundt på småvejene i det nordlige Fyn med et lille smut til Odense for at handle og dernæst afsted til vores stam-spisested (hvor vi også havde fået frokost dagen før), for at få lidt aftensmad.

Lige før Storebæltsbroen stoppede vi og gik en tur ned under broen, for at se broen i lyset fra solnedgangen.
Alt i alt en dejlig tur med tid til hinanden 🙂

(Hvis du vil se billederne i originalstørrelse, så klik på et billede).
(Du kan dernæst bruge piletasterne til at bladre imellem billederne).